счетчик посещений

Методична скринька

            Презентація  "Роль усної народної творчості у розвитку молодших школярів"

Робота над науково-методичною проблемою школи

Проблемне питання школи
«Інноваційні технології в навчально-виховному процесі»

Етапи роботи над проблемою:
І етап (теоретичний) 2009 - 2010 н. р.
Педагогічні ради:

1) Ефективність використання нових педагогічних технологій;
2) Робота педагогічного колективу щодо реалізації Концепції формування компетентних якостей випускника школи.
Психолого-педагогічні семінари:
1) Творчість учителя як важлива характеристика педагогічної праці;
2) Вивчення досвіду роботи вчителів математики з впровадженням в навчальний процес комп’ютерних технологій.
Педагогічні читання:
Василь Сухомлинський – педагог на всі часи.
ІІ етап 2010 - 2012 – Аналітичний (ознайомлення з нормативною базою, досвідом педагогів-новаторів)
Педагогічні ради:
1) Інновації на сучасному етапі навчання;
2) Інтерактивні технології – шлях до формування творчої особистості школяра.
3) Робота колективу з соціального захисту учнів пільгових категорій
та профілактики правопорушень.
Психолого-педагогічні семінари:
1) Методи і прийоми активізації інтелектуальної діяльності вихованців;
2) Традиційні і нетрадиційні методи роботи з обдарованими дітьми.
Педагогічні читання:
Спадщина педагогів-новаторів.
ІІІ етап 2012 - 2014 – Практичний (вивчення роботи з обдарованими дітьми, аналіз участі учнів в МАН, олімпіадах, творчих та інтелектуальних конкурсах)
2012-2013 н.р.
Педагогічні ради:
1) Реалізація інновацій через систему діяльності на уроках;
2) Інноваційні технології та результативність їх впровадження.
3) Робота з обдарованими дітьми. Проблеми та способи їх вирішення.
4) Робота з батьками.
5) Про стан викладання етики.
Психолого-педагогічні семінари:
1) Профільне навчання. Проблеми та знахідки.
2) Роль сімейного виховання у формуванні особистості учня.
3) Практична спрямованість викладання географії як окремий розвиток пізнавальних інтересів учнів;
4) Інформаційно - комп’ютерні технології. Суть, досвід, використання, перспективи.
2013-2014 н. р.
Педагогічна рада:
1) Розвиток інформаційної компетентності школярів – актуальне соціальне замовлення.
2) Методологічна переорієнтація навчально-виховного процесу та забезпечення потреб особистості в самовизначенні та самоствердженні в умовах реформування школи.
3) Актуальні методи, прийоми, засоби виховання учнів.
4) Про стан викладання інформатики.
Психолого-педагогічні семінари:
1) Семінар-тренінг «Навчання – мистецтво сприяти відкриттю».
2) Інноваційні системи контролю та оцінювання знань.
3) Функції інтерактивної дошки та застосування її в навчально-виховному процесі
4)Рефлексія вчителя – шлях до продуктивного спілкування
Педагогічні читання:
1.Сучасні освітні технології.
IV етап 2014 - 2015 р. – Підсумковий (підбиття підсумків роботи за всіма напрямами діяльності)
Педагогічні ради:
1) Інтеграція інформаційних та комунікаційних технологій у навчання.
2) Творча співдружність педколективу і учнівського самоврядування в умовах демократичної школи.
3) Практикум. Використання тренінгових форм роботи з батьками з формування здорового способу життя молодого покоління в сім’ї
4) Круглий стіл. Підсумки роботи колективу з впровадження проблеми.
Психолого-педагогічні семінари:
1) Методична толока. Презентація методичного арсеналу вчителя.
2) Естафета педагогічних новинок. Використання інноваційних форм та методів роботи.
Педагогічні читання:
Патріотичне виховання – обов’язкова складова гармонійного розвитку особистості.

Конспект уроку «Мій перший нетбук» для учнів 1 класу

Тема:   Робочий стіл                                         
     Мета:
1.  Познайомити  учнів із різноманітністю  об'єктів робочого столу,  із термінами  «робочий стіл», «піктограма», «ярлик»;  вчити  користуватися об'єктами на «робочому столі».
2. Розвивати логічне  мислення, увагу, уяву, кмітливість, вміння використовувати   набуті   знання   на   практиці,   зв'язне   мовлення.
3. Виховувати   охайність, культуру праці  за комп'ютером,  бережливе  ставлення до  техніки, до шкільного  майна,  дисциплінованість, наполегливість у навчанні.
Обладнання: нетбуки,  картки, малюнки (зображення різних  видів  столів),  загадки, магнітна дошка,  кружечки для кожного  учня
Базові поняття і терміни:  «робочий  стіл»,  «піктограма»,  «ярлик»                                                                                           Хід  уроку:
1.      Організаційний  момент. Привітання, емоційний  настрій  на урок
Дзвоник,  дзвоник  все  лунає,
Школярів  усіх  скликає.
А тепер  дзвінок  замовк –
Починаємо урок.
Сядьте  зручно,  усміхніться
І на мене подивіться.
Будем дружно працювати - 
Знання  нові  здобувати.
2. Мотивація навчальної діяльності, та проголошення очікуваних результатів 
- Подумайте  і  скажіть, який має бути наш урок?
( цікавим,  веселим, навчальним)
- А ви на уроці  якими повинні бути?
( Уважними, слухняними, розумними, активними)
- Давайте  сплануємо  нашу роботу:
ЗНАЄМО
ВМІЄМО
ХОЧЕМО ЗНАТИ
- Я впевнена, що саме таким   і  буде наш урок, і вcі  ваші очікування здійсняться.
3. Актуалізація  опорних  знань  учнів.  Повторення основних термінів, які зустрічалися на уроках при вивченні теми «Будова нетбука», «Керування комп'ютером  за  допомогою  маніпуляторів. Тачпад».
1) Почнемо   ми  свій урок  з  повторення  і  пригадаємо:
-         З яких частин складається  нетбук? (монітор, тачпад, клавіатура)
-         Назвіть пристрої  введення? (клавіатура)
-         Який  прилад  допомагає  відкривати  будь-яку програму? (тачпад, мишка, дотикова  панель)
-         Яке  призначення  клавіатури? ( писати букви, слова, речення, знаки,  цифри).
-         Отже, повторили, що клавіатура – це пристрій введення, а тачпад, мишка – це вказівний пристрій.
4.  Передбачення, уточнення та усвідомлення теми і мети уроку
- Діти, відгадайте  загадки  і  ви дізнаєтеся про шо буде йти мова на сьогоднішньому уроці.
    1)  У лісі  народився,  у лісі виріс,
         В дім зайшов – всіх навколо себе зібрав.  (Стіл)
    2)  Чотири  брати  під однім дахом стоять. (Стіл)
    3) Для комп’ютера це дім,
          Він увесь стоїть на нім.
          Всі частини місце знають
          І чужого не займають. (Стіл)
 4)  Є комп’ютерний, письмовий,
                       Однотонний, кольоровий.
                        Ми за ним навчаємось,
                        Пишемо і граємось. (Стіл)
           - Всі наші відгадки  - це слово стіл. Скажіть, про що ми  будемо сьогодні            говоритиме  на  уроці?  ( про стіл). А ось  про який і для чого ви дізнаєтеся протягом уроку.
-         Сьогодні,  діти,  ми  познайомимось  зі словами  «робочий  стіл»,
дізнаємось, що означають нові  для вас слова  - «піктограма»  або «ярлик». Будемо  відпрацьовувати  навички  роботи  «мишкою»,  «тачпадом».
    5. Вивчення  нового  матеріалу
 - Діти! А які  бувають  столи? (журнальні, обідні, письмові та ін..).
  - Так столи бувають різні, в залежності від того, де їх використовують вони і отримують свою назву. А зараз ми з вами пограємо в гру «Дай назву».  Для того, щоб гра була цікавою і зрозумілою, треба знати правила:
1) Уважно слухай вчителя.
2) Уважно роздивись ілюстрацію.
3) Подумай, де використовують цей предмет і для чого.
4) Підніми руку і дай відповідь.
- Увага! Гра починається. Ось і перша ілюстрація.
- А ось нова ілюстрація.
-         Обідній стіл. За ним  обідають, снідають, вечеряють, тобто  потрібний для того, щоб приймати їжу.
-         Вони можуть мати різний вигляд. Ось, наприклад, такий.            
  - Нові ілюстрації  -         Він може бути і таким, і мати інший вигляд. Та призначення його однакове – за  ним  пишуть.
-         Письмовий стіл. Використовують для того, щоб виконувати уроки, писати за ним. З якого він матеріалу зроблений?
- А як ви гадаєте,  для чого ці столи? Як їх називають? (журнальні)
          -  Де їх ставлять? Як за ними  доглядають?
          - А які столи ви  ще  знаєте і можете назвати? (кухоний,  для рукоділля (шиття),  стіл  для роботи з тістом).
-         Стіл за яким пишуть,  виконують  уроки   називається  письмовим.
А  можемо ми щось писати на нетбуці?
- Так.
- Тож виходить і в нетбука є стіл. А де він знаходиться і який має вигляд ми дізнаємось, коли ввімкнемо свої нетбуки, але спочатку  ми повторимо правила безпеки життєдіяльності  при  роботі  на нетбуці.
 Повторення  правил   Безпеки  Життєдіяльності   при  роботі   за  нетбуками
-         Під час уроку не можна ходити по класу.
-         Починати роботу можна лише за вказівкою вчителя.
-         Коли працюєш за нетбуком, тримай спину рівно, ноги постав на підлогу.
-         Не   нахиляйся   близько   до   монітора,   відстань до   екрану  має   бути
    50-60 см.
-         Не торкайся пальцями екрана монітора.
-         Не клади нічого на клавіатуру.
-         Не піднімай нетбук,   не повертайся на сусідню парту.
    Практична  робота на нетбуці.
          Підготовка нетбука до роботи  (вмикання).
-         Поки  наші нетбуки завантажуються  ми з вами відпочинемо і проведемо  фізхвилинку.
  Фізхвилинка
-         Раз! Піднятись, підтягнуться.
-         Два! Зігнуться, розігнуться.
-         Три! В долоні три плески,
          Головами три кивки.
-         На чотири! Руки ширше.
-         П’ять!  Руками помахати.
-         Шість! За парту тихо сісти.
- Наші  нетбуки  завантажилися,  що ви бачите   перед собою,  опишіть.
 Тож коли нетбук завантажився, з’являється  малюнок (заставка),  це і є, діти,  робочий стіл нетбука. Що ви бачили на робочому столі нетбука? (значки, малюнки)
Ці значки   називають   «піктограми»,   «ярлики». Вони   є   позначеннями
для  різних  програм. Під кожним  ярличком  є  надпис,  яка це програма. Отже, «піктограма»   допомагає   швидко знайти ту  чи  іншу програму. Наведіть курсор  на папку,  натисніть  ліву кнопку тачпада. Що з'явилося?
-         Пілпис, назва.
-         Саме цей підпис ярлика  і означає,  яку програму ви знайшли і можете її активувати.
 Виконання  завдання  в  програмі «Освітні», «Ігри для дітей», «Мишка».
(відпрацювання  навичок  роботи  мишкою (права, ліва кнопка)).
6. Релаксація. Вправи для очей
Заплющіть очі. Уявіть себе на галявині нашого лісу. Навколо нас різні рослини. Ось погляньте маленька квітка, а он кущик, а там вдалині висока сосна. Вдихніть свіже лісове повітря.  А тепер відкрийте очі. Потріть долоньки, щоб вони стали гарячими і як човники – долоньки прикладіть до очей і відчуйте тепло ваших рук.
7. Творче  завдання. Робота в парах  ( по картках)
 Самостійна  робота  учнів.
- На малюнку чотирикутник.  Поміркуйте, як вам потрібно провести лише одну  лінію,  щоб утворити  з чотирикутника – п'ятикутник  і трикутник.
 Перевірка учнівських робіт
 8. Рефлексія  уроку. 
(Технологія «Мікрофон») .
- Я   на уроці дізнався (дізналася),  що....
9. Підсумок  уроку
-         У кожного з вас на парті лежить жовтий кружечок. Я хочу, щоб ви утворили з нього смайлик. А для цього намалюйте на кружечку ваші очі,   вуста, щоб показати, який у вас настрій після нашого уроку. Покажіть  на малюнку, чи здійснилися  ваші сподівання від уроку.
( по завершенні   всі смайлики прикріпити на магнітну дошку)
-         Дуже вдячна вам за роботу на уроці. Хочу, щоб гарний настрій зберігся у вас на цілий день!
-         Гарно ми попрацювали,
Нетбуки нам всім допомагали.
Будем їх  оберігати
І все більше узнавати.
(Прибирання  робочих місць).










Немає коментарів:

Дописати коментар